Dostęp do Informacji Publicznej

Dostęp do informacji publicznej

Dostęp do informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 902).

Udostępnianie informacji publicznej następuje przede wszystkim przez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej.

Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udzielana na wniosek osoby zainteresowanej zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy pod warunkiem, że udzielenie informacji nie jest ograniczone w zakresie i na zasadach określonych w powyższych przepisach, a w szczególności jej udostępnienie nie naruszy przepisów wskazanych w art. 5 ustawy.

Wniosek o udzielenie informacji publicznej musi zawierać:

  • treść żądania, pozwalającą na jednoznaczne ustalenie, jakiej informacji wnioskodawca się domaga;
  • wskazanie kontaktu do wnioskodawcy, umożliwiającego organowi przedstawienie wnioskodawcy reakcji na jego wniosek (np. adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej).

Złożenie wniosku

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:

  • przesłać pocztą elektroniczną na adres: poczta@kuratorium.wroclaw.pl;
  • przesłać pocztą tradycyjną na adres:

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
pl. Powstańców Warszawy 1
50-153 Wrocław;

Opłaty

Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z zastrzeżeniem możliwości naliczenia opłaty jeśli wnioskowany sposób udzielenia informacji publicznej lub konieczność przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku powoduje powstanie dodatkowych kosztów.

Termin załatwienia sprawy

Informacja publiczna jest udzielana bez zbędnej zwłoki – zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeśli informacja nie może zostać udzielona w w/w terminie organ zobowiązany jest powiadomić wnioskodawcę o tym fakcie
w powyższym terminie, wskazując równocześnie powody opóźnienia oraz podając termin, w jakim udostępni informację, nie dłuższy jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

 

Odmowa udzielenia informacji publicznej lub umorzenie postępowania w tej sprawie, następuje w formie decyzji – zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy.

Wytworzył:
Kamilla Pietkiewicz
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Lasko Mariusz
(2024-10-02 11:19:39)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki